ONZE SCHOOL

Basisschool in Hoogstraten

Het verheugt ons dat u interesse toont voor het onderwijs en de opvoeding van uw kind binnen onze school. Het schoolteam zal alles in het werk stellen om de kansen te scheppen die uw kind nodig heeft om zich evenwichtig te ontplooien. Hopend op wederzijdse steun en waardering bij ons gezamenlijk opvoedingswerk, thuis en in de school, danken we u nu reeds voor de getoonde interesse in onze school.

ONZE MISSIE

Hoogstraten is een bruisende stad! Het biedt de school en onze kinderen veel kansen. Er zijn veel jonge of oudere mensen die graag in Hoogstraten komen/blijven wonen en daar hun leven willen opbouwen. Wij willen onze leerlingen klaarstomen voor het leven in Hoogstraten en daarbuiten: blijven we graag in ons gezellige/mooie stadje of spreiden we onze vleugels en trekken we de wijde wereld in?

Daarnaast streven we naar een optimale samenwerking tussen de leerkrachten waarbij elke collega in zijn kracht kan staan en we de ontwikkelingskansen van alle kinderen verhogen.

ONZE VISIE

We geloven in de groei en ontwikkeling van al onze leerlingen. Doordat ze in een warme omgeving zichzelf kunnen zijn, kunnen we samen groeien. In verbondenheid zorgen we samen voor een positief gevoel van welbevinden voor alle partijen.

Geloof in groei

Groei bekijken we zeer ruim, op schoolniveau, leerkrachtenniveau en kindniveau. We hebben als schoolteam een groei gerichte mindset. Dat betekent dat we er van overtuigd zijn dat prestaties, gedrag, e.d. veranderbaar zijn door ervaring, leren en oefenen. Wij geloven in groei voor elk kind.

Warmte en welbevinden

Een kind dat zich goed voelt in een warme omgeving, kan groeien. We willen dat leerlingen kunnen thuiskomen. Onze school wil een warm nest zijn voor jouw kind, waar het zichzelf kan zijn en zijn talenten kan ontdekken. Onze deur staat altijd open, iedereen is welkom op onze school. We proberen de kinderen sterker te maken in hun weerbaarheid en hen daarin te laten groeien. Ze leren opkomen voor zichzelf, maar leren ook rekening houden met de anderen en samen problemen oplossen.

Authenticiteit en verbondenheid

Wij zijn niet allemaal hetzelfde: denk maar aan ontwikkeling, interesses, cultuur, nationaliteit, thuissituaties en nog zoveel meer. Die diversiteit willen we bij ons op school benutten, we willen de kinderen leren omgaan met elkaar en dat hun eigenheid en talenten in de verf gezet worden. We willen verschillen inzetten als kracht zodat iedereen in verbondenheid authentiek kan blijven.

Schoolbestuur

logo mihro

School Basisschool Spijker behoort tot het vrij gesubsidieerde net en wordt beheerd door Mirho vzw. De administratieve zetel is gevestigd te Hoogstraten, Gelmelstraat 58A.

Mirho omvat vier basisscholen (Klein Seminarie, Klimtoren, Scharrel en Spijker), vier secundaire scholen (ASO Spijker, Klein Seminarie, VITO en VTI Spijker), twee internaten (Klein Seminarie en Spijker) en twee kinderdagverblijven (Spijker en De Gelmeltjes). Samen zijn onze scholen goed voor meer dan 5 000 leerlingen en ruim 900 personeelsleden.

Verwonderd bij het lezen van onze naam? Prima! Want laat net dat nu één van de grote doelen zijn die we willen bereiken met onze kinderen en jongeren. Hen laten opgroeien tot volwassenen die steeds opnieuw de wereld om hen heen met een verwonderde blik bekijken. Want verwondering geeft het leven kleur, stelt valse zekerheden in vraag en laat toe om grenzen te verleggen. Kortom: zonder verwondering geen kennis, laat staan wijsheid.

“Mirho” is overigens Esperanto voor “verwondering” met de h van “Hoogstraten” of anders gezegd: “Laat je verwonderen in Hoogstraten”. Maar dat had je vanuit je verwondering vast zelf al uitgedokterd…

We zijn trots op ons sterk en divers onderwijsaanbod in Hoogstraten, met roots van bijna 200 jaar oud. Onze scholen, internaten en kinderdagverblijven genieten een sterke uitstraling in heel Vlaanderen en zelfs daarbuiten. Door de krachten te bundelen wensen we de toekomstige kwaliteit van het katholiek onderwijs in Hoogstraten te verzekeren en de samenwerking tussen de scholen optimaal te organiseren.

Website: mirhovzw
Facebook: mirhovzw

SCHOOLBROCHURE

SCHOOL-BROCHURE

Download onze brochure door te klikken op het icoontje.

SCHOOLUREN

MA - DI - DO - VR